Menu overgewicht | afvallen
ondergewicht | aankomen

Tip van de week

Dagelijks berichtje van de gewichtsconsulent.

20 januari 2018

Zoals mijn klanten wel weten ben ik niet zo'n voorstander van caloriën tellen. Ik vind het veel belangrijker dat mijn klanten weten wat wel en niet goed voor ze isen wat normale porties zijn. Dan komt het met het het gewicht vanzelf goed. Daarom was ik verrast dat ook diverse kranten deze week melden dat de ene calorie de andere niet is. En dat het tellen ervan onzin is.

Je gewichtsconsulente,
Thérèse

Tip van de week


Light producten

Appel Light



Lees verder...

Tip van de week van uw gewichtsconsulent

Woensdag 17 januari 2018

Appel Light

Light producten

Light producten zijn een uitkomst als u aan de lijn bent. Maar pas er wel mee op. Als er op de verpakking bijvoorbeeld staat dat er minder vet in zit, dan zit er vaak wel extra suiker in om de smaak te verbeteren. Teveel suiker in de voeding wordt in het lichaam omgezet in vet. Geen winst dus.

Vergelijk deze producten altijd eerst met de gewone variant. Let dan op calorieën, (verzadigde) vetten en suikers. Er zit altijd wel minder in maar vaak toch nog erg veel. Als het gaat om producten die normaal gesproken slecht zijn voor de lijn, dan kun je deze in de light variant ook beter niet nemen of maar heel af en toe. Voorbeelden zijn chips, ijs, koek enzovoort. Vaak wordt er van deze producten meer gegeten dan van de normale variant. Dat komt doordat het minder snel verzadigd door het lagere vetgehalte. Ook gaat er vaak meer in de verpakking omdat het minder weegt. Zo kom je dus toch nog aan heel wat calorieën.



   Afvallen en stoppen met roken. Laat uw goede voornemens niet in rook opgaan.
Sigaret De tip van vorige week.

Tip van vorige week

Woensdag 10 januari 2018

Sigaret

Afvallen en stoppen met roken.

Laat uw goede voornemens niet in rook opgaan.

Het is weer januari, de maand van de goede voornemens. Afvallen staat dit jaar weer op 1 van de top 10 van goede voornemens. Maar ook stoppen met roken staat hoog in deze top 10. Heeft u ook één van deze voornemens of misschien wel beide? Uiteraard zijn dit beide zeer goede voornemens en beide helpen mee aan een betere gezondheid.
Toch is het niet verstandig om tegelijkertijd streng te gaan lijnen en te stoppen met roken. Beide vragen namelijk veel van uw doorzettingsvermogen en uw humeur. De kans is groot dat u niet één van de twee opgeeft, maar zelfs beide. U kunt natuurlijk wel als u gaat stoppen met roken alvast gezonder gaan eten.


Als men rookt versnelt de stofwisseling en worden er dus meer calorieën verbrand. Na het stoppen met roken wordt de stofwisseling weer normaal en dus trager dan tijdens het roken. Er worden dus minder calorieën verbrand en dus kan men aan gaan komen in gewicht. Het is dus verstandig wat minder en gezonder te eten om minder calorieën binnen te krijgen. En om meer te gaan bewegen om meer calorieën te verbranden. Zo zult u niet aankomen. Door dagelijks minimaal een half uur extra te bewegen verbrandt u weer meer en heeft u minder behoefte aan een sigaret.


Helaas wordt het stoppen met roken vaak gecompenseerd met extra snoepen. Het gevaar van aankomen is er dan wel. Hoe ouder u bent, hoe groter dit gevaar omdat de stofwisseling dan toch al trager is dan bij jongeren. Probeer de trek te stillen met gezonde vetarme tussendoortjes.


Als u stopt met roken gaat het lichaam direct beginnen met zichzelf herstellen. Een roker gebruikt meer vitamine A, C en E om de gifstoffen aan te vallen. Na het stoppen wil het lichaam dit aanvullen en is het dus verstandig om hier extra van te nemen in de vorm van gezonde voeding en eventueel een voedingssupplement. Drink ook voldoende water om de vrijgekomen afvalstoffen af te kunnen voeren. Ook uw reuk- en smaakorganen gaan weer beter functioneren. Hierdoor smaakt uw eten beter.


Na het stoppen met roken kunt u een reinigingskuur proberen. Zo kunt u zoveel mogelijk gifstoffen verwijderen uit het lichaam.
Dit is een hele goede start om daarna te gaan afvallen.
Gestopt met roken, gereinigd, gezonder eten en meer bewegen. Beter en gezonder kunt u het nieuwe jaar niet beginnen!



   Het is weer januari! De tijd van het lijnen!
Weegschaal De tip van twee weken geleden.

Tip van twee weken geleden

Woensdag 3 januari 2018

Weegschaal

Het is weer januari!

De tijd van het lijnen!

Na de heerlijke feestdagen is het weer tijd om in balans te komen. Bent u ondanks de tips toch aangekomen in december? Doet u er dan zo snel mogelijk iets aan. Hoe langer u wacht hoe lastiger het wordt.

Om af te kunnen vallen is het natuurlijk nodig om gezonder te eten en meer te bewegen. Dat weten we allemaal. Om dit goede voornemen vol te houden heeft u er eigenlijk nog een paar nodig. Zorg voor voldoende slaap, ontspanning, buitenlucht en regelmaat. Kortom leef gezond. Zo voelt u zich lekkerder en houdt u het lijnen makkelijker vol.

Ga op zoek naar iemand die mee wil sporten of lijnen. Dan heeft u een stok achter de deur.

Zorg ervoor dat al het ongezonde eten dat over is van de feestdagen de deur uit is. Koop vanaf nu geen ongezonde verleidingen meer, maar alleen nog gezonde voeding en niet meer dan dat u nodig heeft. Het is daarom belangrijk van te voren te plannen wat u gaat eten en hoeveel. Ga naar de supermarkt met een lijstje en nooit met een lege maag.

Bent u moe geworden van de feestdagen? Dit kan komen doordat u wat later naar bed bent gegaan, maar ook doordat u wellicht meer suiker heeft gegeten en minder volkoren producten. U zult merken dat u zich snel beter gaat voelen als u vanaf nu weer gezond gaat eten en leven. Ook extra bewegen helpt daar aan mee. Misschien bent u ook veel binnen geweest tijdens de feestdagen. Ga daarom lekker naar buiten de frisse lucht in en maak een gezonde lange wandeling!

Ga niet te fanatiek van start. Als u zo min mogelijk gaat eten zult u het niet lang volhouden. Plus vertraagt dit de stofwisseling en gaat het afvallen steeds moeizamer en begint het jojoën.

Neem contact op met De Blije Weegschaal voor een verantwoord afslankprogramma met persoonlijke begeleiding. Zo heeft u hulp op het moment dat u het anders op zou geven.


Volgende week is er weer een nieuwe tip van de week.

Schijf van vijf


Nieuws en info


Bladgroenten en hun regeltjes.

andijvie

We mogen ze vergeten!

Lees verder...

Aanmelden


Wilt u wekelijks de Tip van de week in uw mailbox ontvangen en op de hoogte blijven van nieuwtjes en acties over afvallen?

Vul dan uw naam en e-mail adres in.

Uw naam



Uw e-mail adres


Herhaal uw adres




lijf lijf Als gediplomeerde gewichtsconsulent in Purmerend help ik u bij

afvallen

, ondergewicht, overgewicht,

gewichtsbeheersing

, gezonde en verantwoorde voeding en ondergewicht zonder streng te lijnen of een streng dieet te volgen. Verder geef ik u vele afslank tips
lijf en tips voor als u wilt aankomen.