Menu overgewicht | afvallen
ondergewicht | aankomen

Tip van de week

Dagelijks berichtje van de gewichtsconsulent.

1298e berichtje

18 januari 2019

Zondag kies ik een winnaar van het gratis consult en een winnaar van het nieuwjaarspakketje. Als je nog mee wilt doen kijk dan snel hoe je kans maakt.

Je gewichtsconsulente,
Thérèse

Tip van de week


Begin 2019 goed

Winactie

met een leuke winactie

Lees verder...

Tip van de week van uw gewichtsconsulent

Woensdag 16 januari 2019

Winactie

Begin 2019 goed

met een leuke winactie

Of je nou klant bent in mijn praktijk, of alleen mijn tips leest, je kunt een leuke prijs winnen.

Klanten krijgen in januari een leuk pakketje met eetmaatje, pennen, een taille-meetlint en interessante folders. Ik heb een pakketje extra gemaakt. Als jij (nog niet) in mijn praktijk komt kun je daar kans op maken.

Een eetmaatje is een maatbeker waarmee je makkelijk pasta, rijst en couscous kunt afmeten voor jezelf of voor meerdere personen. Je weet dan wat aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zijn, en je gaat verspilling tegen. Het eetmaatje is ontwikkeld door het Voedingscentrum.

Eetmaatje

Kom jij wel al bij mij in de praktijk? Dan krijg je het pakketje op je eerst volgende consult. Je kunt evengoed meedoen. Je maakt dan kans op een gratis vervolgconsult.

Hoe kun je kans maken? Stuur een mail onder vermelding van winactie naar info@deblijeweegschaal.nl. Zet daarin je naam en wat jouw goede voornemen is voor 2019, naast afvallen. Doe dat uiterlijk zondag 20 januari want maandag kies ik de twee winnaars die het leukste of origineelste voornemen hebben.



   Afvallen en stoppen met roken. Laat uw goede voornemens niet in rook opgaan.
Sigaret De tip van vorige week.

Tip van vorige week

Zaterdag 12 januari 2019

Sigaret

Afvallen en stoppen met roken.

Laat uw goede voornemens niet in rook opgaan.

Het is weer januari, de maand van de goede voornemens. Afvallen staat dit jaar weer op 1 van de top 10 van goede voornemens. Maar ook stoppen met roken staat hoog in deze top 10. Heeft u ook één van deze voornemens of misschien wel beide? Uiteraard zijn dit beide zeer goede voornemens en beide helpen mee aan een betere gezondheid.
Toch is het niet verstandig om tegelijkertijd streng te gaan lijnen en te stoppen met roken. Beide vragen namelijk veel van uw doorzettingsvermogen en uw humeur. De kans is groot dat u niet één van de twee opgeeft, maar zelfs beide. U kunt natuurlijk wel als u gaat stoppen met roken alvast gezonder gaan eten.


Als men rookt versnelt de stofwisseling en worden er dus meer calorieën verbrand. Na het stoppen met roken wordt de stofwisseling weer normaal en dus trager dan tijdens het roken. Er worden dus minder calorieën verbrand en dus kan men aan gaan komen in gewicht. Het is dus verstandig wat minder en gezonder te eten om minder calorieën binnen te krijgen. En om meer te gaan bewegen om meer calorieën te verbranden. Zo zult u niet aankomen. Door dagelijks minimaal een half uur extra te bewegen verbrandt u weer meer en heeft u minder behoefte aan een sigaret.


Helaas wordt het stoppen met roken vaak gecompenseerd met extra snoepen. Het gevaar van aankomen is er dan wel. Hoe ouder u bent, hoe groter dit gevaar omdat de stofwisseling dan toch al trager is dan bij jongeren. Probeer de trek te stillen met gezonde vetarme tussendoortjes.


Als u stopt met roken gaat het lichaam direct beginnen met zichzelf herstellen. Een roker gebruikt meer vitamine A, C en E om de gifstoffen aan te vallen. Na het stoppen wil het lichaam dit aanvullen en is het dus verstandig om hier extra van te nemen in de vorm van gezonde voeding en eventueel een voedingssupplement. Drink ook voldoende water om de vrijgekomen afvalstoffen af te kunnen voeren. Ook uw reuk- en smaakorganen gaan weer beter functioneren. Hierdoor smaakt uw eten beter.


Na het stoppen met roken kunt u een reinigingskuur proberen. Zo kunt u zoveel mogelijk gifstoffen verwijderen uit het lichaam.
Dit is een hele goede start om daarna te gaan afvallen.
Gestopt met roken, gereinigd, gezonder eten en meer bewegen. Beter en gezonder kunt u het nieuwe jaar niet beginnen!



   Het is weer herfst! De beste periode om af te vallen.
Herfst De tip van twee weken geleden.

Tip van twee weken geleden

Woensdag 3 oktober 2018

Herfst

Het is weer herfst!

De beste periode om af te vallen.

Het zal u niet ontgaan zijn, het is weer herfst. Het wordt steeds vroeger donker, de blaadjes beginnen te kleuren en de winkels liggen weer vol met pompoenen, bramen en ander herfst lekkers.


De herfst heeft vele voordelen als u wilt afvallen. Alle sportscholen en sportclubs zijn weer begonnen. Bijna iedereen is weer terug van vakantie dus als u in groepsverband sport kunt u weer beginnen. We zijn lekker uitgerust in de vakantie dus kunnen we er weer flink tegenaan.

Is het droog op uw vrije dag? Ga dan lekker wandelen of fietsen. Het is nu nog niet te koud en ook niet meer zo warm als in de zomer. Geen excuses meer dus. Het bos is nu erg mooi met al zijn kleuren en paddenstoelen dus ga er lekker op uit en adem de frisse geur diep in!


Zo kunt u snel nog wat afvallen en aan uw conditie werken voor de winter begint. U heeft dan een betere weerstand en u bent beter bestand tegen de najaarsdip. Dit krijgen veel mensen doordat het vroeger donker wordt en de mensen minder buiten komen in de winter. Geniet er dus van zolang het kan.


Geniet ook van de seizoensproducten van de herfst. Ze zitten boordevol vitamines en mineralen.
  • Andijvie
  • Appels
  • Bieten
  • Bleekselderij
  • Bramen
  • Broccoli
  • Courgette
  • Druiven
  • Knolselderij
  • Koolsoorten
  • Maïs
  • Paddenstoelen
  • Peren
  • Pompoenen
  • Pompoenpitten
  • Prei
  • Schorseneren
  • Spinazie (ook heerlijk rauw in een salade)
  • Tomaten
  • Uien
  • Venkel

Volgende week is er weer een nieuwe tip van de week.

Schijf van vijf

Nieuws en info


Reactie BGN op mysteryshoppers onderzoek Gezondgids.

BGN

PERSBERICHT: Woerden, 8 februari 2018.

Lees verder...

Aanmelden


Wilt u wekelijks de Tip van de week in uw mailbox ontvangen en op de hoogte blijven van acties en nieuwtjes over afvallen?

Vul dan uw naam en e-mail adres in.

Uw naam



Uw e-mail adres


Herhaal uw adres




lijf lijf Als gediplomeerde gewichtsconsulent in Purmerend help ik u bij

afvallen

, ondergewicht, overgewicht,

gewichtsbeheersing

, gezonde en verantwoorde voeding en ondergewicht zonder streng te lijnen of een streng dieet te volgen. Verder geef ik u vele afslank tips
lijf en tips voor als u wilt aankomen.